1. “ак≥ про¤ви псих≥чноњ д≥¤льност≥ людини, ¤к збентеженн¤, спок≥й, зац≥кавлен≥сть, схвильован≥сть, байдуж≥сть належать до таких псих≥чних ¤вищ:

1)†† псих≥чних процес≥в;

2)†† п≥знавальних процес≥в;

3)†† вольових процес≥в;

4)†† псих≥чних стан≥в;

5)†† псих≥чних властивостей.

 

2. яке твердженн¤, з наведених нижче, в≥дбиваЇ матер≥ал≥стичне розум≥нн¤ псих≥ки?

1)†† ѕсих≥чна д≥¤льн≥сть не залежить в≥д зовн≥шн≥х причин.

2)†† ѕсих≥чна д≥¤льн≥сть - властив≥сть мозку.

3)†† ѕсих≥чна д≥¤льн≥сть п≥знавана т≥льки шл¤хом самоспостереженн¤.

4)†† ѕсих≥чна д≥¤льн≥сть - в≥дображенн¤ об'Їктивноњ д≥йсност≥.

 

3. ¬ ¤кому з наведених вар≥ант≥в ус≥ перел≥чен≥ ¤вища ¤вл¤ють собою неорган≥чне в≥дображенн¤?

1)†† ¬≥дображенн¤ у дзеркал≥, розширенн¤ т≥л при зб≥льшенн≥ температури, розр≥зненн¤ кольор≥в.

2)†† –уйнуванн¤ скель п≥д впливом води, в≥тру, коливань температури; зменшенн¤ т≥л при зменшенн≥ температури; звуковий резонанс.

3)†† ¬≥дображенн¤ берег≥в в озер≥, в≥длунн¤ в горах, розкладенн¤ св≥тла на спектр при його проходженн≥ кр≥зь призму, б≥ль.

 

4. ¬ ¤кому з наведених вар≥ант≥в ус≥ перел≥чен≥ ¤вища ¤вл¤ють собою псих≥чне в≥дображенн¤?

1)†† ќбертанн¤ сон¤шника до сонц¤, в≥дчутт¤ холоду, здриганн¤.

2)†† –озр≥зненн¤ кольор≥в, б≥ль, страх перед екзаменами.

3)†† —линовид≥ленн¤, в≥дображенн¤ у дзеркал≥, ≥нстинкт самозбереженн¤.

 

5. ¬ ¤кому з наведених вар≥ант≥в ус≥ перел≥чен≥ ¤вища Ї допсих≥чним в≥дображенн¤м?

1)†† √ладка поверхн¤ води в≥дбиваЇ св≥тло, в≥дчутт¤, почервон≥нн¤ лакмусового паперу в кислот≥.

2)†† ѕодразлив≥сть, скороченн¤ м'¤з≥в, вид≥ленн¤ гормон≥в залозами внутр≥шньоњ секрец≥њ, збудженн¤.

3)†† “роп≥зми, гальмуванн¤, мисленн¤, звуковий резонанс.

 

6. якою стад≥Їю псих≥чного в≥дображенн¤ Ї в≥дображенн¤ у форм≥ окремих в≥дчутт≥в?

1)†† ѕерцептивна псих≥ка.

2)†† ≈лементарна сенсорна псих≥ка.

3)†† ≤нтелект.

 

7. яке з наведених визначень умовного рефлексу Ї повним ≥ правильним?

1)††† ”мовними рефлексами називаютьс¤ реакц≥њ, за допомогою ¤ких орган≥зм пристосовуЇтьс¤ до незм≥нних умов середовища.

2)††† ”мовним рефлексом називаютьс¤ форми повед≥нки орган≥зму, що виробилис¤ у процес≥ житт¤ ≥ забезпечують пристосуванн¤ до незм≥нних умов середовища.

3)††† ”мовний рефлекс - це форма повед≥нки, що виробл¤Їтьс¤ у процес≥ житт¤ кожного ≥ндив≥да, забезпечуЇ динам≥чне пристосуванн¤ до зм≥нних умов середовища ≥ маЇ своЇю ф≥з≥олог≥чною основою тимчасовий нервовий зв'¤зок, що утворюЇтьс¤ в мозку м≥ж двома осередками збудженн¤ при одноразов≥й д≥њ умовного ≥ безумовного подразник≥в.

 

8. ¬ ¤кому з наведених вар≥ант≥в перел≥чен≥ вс≥ характерн≥ ознаки умовного рефлексу?

1)†† ¬роджений, зм≥нний, забезпечуЇ пристосуванн¤ до зм≥нних умов середовища.

2)†† Ќабутий, пост≥йний, забезпечуЇ пристосуванн¤ до незм≥нних умов середовища.

3)†† Ќабутий, тимчасовий, забезпечуЇ пристосуванн¤ до зм≥нних умов середовища.

4)†† Ќабутий, тимчасовий, забезпечуЇ пристосуванн¤ до незм≥нних умов середовища.

 

9. ¬ ¤кому з наведених вар≥ант≥в правильно вказан≥ необх≥дн≥ умови утворенн¤ умовних рефлекс≥в?.

1)†† ƒ≥¤ безумовного подразника передуЇ д≥њ ≥ндиферентного; к≥льк≥сть повторень; сила умовного подразника.

2)†† ≤ндиферентний подразник передуЇ д≥њ безумовного подразника; к≥льк≥сть повторень; сила безумовного ≥ умовного подразник≥в.

3)†† ≤ндиферентний подразник д≥Ї одночасно з безумовним; сила безумовного ≥ умовного подразник≥в; в≥дсутн≥сть сторонн≥х подразник≥в.

4)†† ≤ндиферентний подразник маЇ б≥льшу силу, н≥ж безумовний; звичн≥сть до лабораторноњ обстановки.

 

10. якщо доторкнутис¤ долон≥ немовл¤ти пальцем або ол≥вцем, воно м≥цно затисне њњ. який вид рефлексу маЇ м≥сце в даному випадку?

1)†† ”мовний.

2)†† Ѕезумовний.

 

11. ѕредставники ¤кого напр¤мку в психолог≥њ стверджують, що предметом психолог≥чноњ науки Ї сукупн≥сть реакц≥й живих ≥стот на б≥олог≥чн≥ та соц≥альн≥ подразники, що виход¤ть ≥з середовища або самого орган≥зму.

1)†† гештальтпсихолог≥¤.

2)†† б≥хев≥оризм.

 

12. ѕредставники ¤кого напр¤мку в психолог≥њ стверджують, що предметом психолог≥чноњ науки Ї псих≥чн≥ п≥знавальн≥ процеси?

1)†† гештальтпсихолог≥¤.

2)†† б≥хев≥оризм.

3)†† психоанал≥з

4)†† когн≥тивна психолог≥¤

5)†† гуман≥стична психолог≥¤

 

13. ≈кспериментальним Ї метод, коли досл≥дник:

1)†† не втручаЇтьс¤ в повед≥нку п≥ддосл≥дного, але бажан≥ в≥домост≥ про його псих≥чне житт¤ отримуЇ завд¤ки апаратур≥;

2)†† втручаЇтьс¤ в повед≥нку п≥ддосл≥дного, спонукаючи його в≥дпов≥сти на певн≥ запитанн¤;

3)†† зд≥йснюЇ досл≥дженн¤ в умовах трудовоњ д≥¤льност≥, не втручаючись у переб≥г под≥й;

4)†† створюЇ певн≥ умови, що спонукають п≥ддосл≥дного до про¤ву певних властивостей псих≥ки;

 

14. —еред перел≥чених положень вибер≥ть те, що стосуЇтьс¤ ≥ експериментальних, ≥ не експериментальних метод≥в психолог≥њ:

1)†† вивчаютьс¤ об'Їктивн≥ причини та умови про¤ву певних псих≥чних ¤вищ;

2)†† вивчаЇтьс¤ псих≥ка людини у процес≥ трудовоњ д≥¤льност≥;

3)†† створюютьс¤ умови, що провокують по¤ву певних псих≥чних ¤вищ;

4)†† вивченн¤ псих≥чних про¤в≥в орган≥зуЇтьс¤ так, щоб здобут≥ знанн¤ не залежали в≥д об'Їктивних рис досл≥дника;

5)†† досл≥дник не втручаЇтьс¤ в переб≥г псих≥чних процес≥в.

 

15. ќдним з основних емп≥ричних метод≥в досл≥дженн¤ псих≥ки Ї:

1)†† тестуванн¤;

2)†† бес≥да;

3)†† анкетуванн¤;

4)†† опитуванн¤;

5)†† спостереженн¤.

 

16. —постереженн¤ ¤к метод досл≥дженн¤ псих≥ки - це:

1)†† ф≥ксац≥¤ про¤в≥в псих≥ки в повед≥нц≥ на баз≥ њх безпосереднього, навмисного ≥ ц≥леспр¤мованого сприйманн¤;

2)†† ц≥леспр¤мована орган≥зац≥¤ досл≥дником ситуац≥њ досл≥дженн¤ псих≥ки, що даЇ змогу ви¤вити причини певних про¤в≥в псих≥ки;

3)†† в≥дображенн¤ у св≥домост≥ досл≥дника псих≥чних властивостей п≥ддосл≥дного;

4)†† формуванн¤ перцептивного образу, що виникаЇ у досл≥дника п≥д час його взаЇмод≥њ з п≥ддосл≥дним;

5)†† сприйманн¤ досл≥дником повед≥нки досл≥джуваного без наперед поставленоњ мети.

 

17. ѕсих≥чне в≥дображенн¤ - це:

1)†† ≥деальн≥ образи предмет≥в ≥ ¤вищ об'Їктивноњ д≥йсност≥ у св≥домост≥ людини, псих≥чн≥ процеси, що зд≥йснюють сигнальну функц≥ю ≥ активно впливають на середовище;

2)†† фотограф≥¤ навколишньоњ д≥йсност≥, виразних рух≥в, вираз≥в обличч¤, в ¤ких ви¤вл¤ютьс¤ псих≥чн≥ стани людини;

3)†† субТЇктивний образ обТЇктивного св≥ту;

4)†† образи ¤вищ ≥ предмет≥в, що виникають у св≥домост≥ людини т≥льки в момент њх безпосереднього впливу;

5)†† рефлекторна д≥¤льн≥сть людського орган≥зму.

 

18.  ≥льк≥сн≥ показники р≥вн¤ розвитку окремих властивостей псих≥ки ви¤вл¤ютьс¤ методом:

1)†† спостереженн¤;

2)†† бес≥ди;

3)†† анкетуванн¤;

4)†† тестуванн¤;

5)†† опитуванн¤.

 

19. ћета анкетуванн¤ - ви¤вити:

1)†† р≥вень ≥нтелектуального розвитку п≥ддосл≥дного;

2)†† б≥ограф≥чн≥ дан≥, думки, ц≥нн≥сн≥ ор≥Їнтац≥њ, соц≥альн≥ настанови п≥ддосл≥дного;

3)†† об'Їктивн≥ причини виникненн¤ певних псих≥чних ¤вищ;

4)†† неусв≥домлюван≥ мотиви повед≥нки п≥ддосл≥дного;

5)†† об'Їктивне ставленн¤ п≥ддосл≥дного до ¤вищ ≥ предмет≥в д≥йсност≥ та до самого себе.

 

20. ѕринцип детерм≥н≥зму у вивченн≥ псих≥ки пол¤гаЇ в тому, що псих≥ка:

1)†† вивчаЇтьс¤ у процес≥ д≥¤льност≥;

2)†† визначаЇтьс¤ способом житт¤ ≥ зм≥нюЇтьс¤ з≥ зм≥ною способу житт¤;

3)†† вивчаЇтьс¤ у процес≥ розвитку;

4)†† вивчаЇтьс¤ ¤к результат активност≥ ≥ндив≥да у процес≥ в≥дбитт¤ д≥йсност≥;

5)†† визначаЇтьс¤ ¤к насл≥док д≥њ певних фактор≥в.



ѕовну верс≥ю книги можна купити! «вертайтес¤ до приймальн≥ ≤нституту психолог≥њ ≥м. √.—.  остюка јѕЌ ”крањни (м.  ињв, вул. ѕаньк≥вська, 2, другий поверх)



ѕовернутис¤ на головну стор≥нку

 

Hosted by uCoz